Connect with us

Exclusiv

Exxon a scos la vânzare participația în Marea Neagră

Publicat

pe

(Preluare FLUX 24):

În timp ce la București președintele Klaus Iohannis speră ca Exxon să se răzgândească și să nu se retragă din Marea Neagră, iar noul ministru al Economiei caută scrisoarea americanilor prin minister, gigantul petrolier din Houston a scos la vânzare participația de 50% pe care o deține în Neptun Deep, fiind avansată o estimare de 250 de milioane de dolari a acesteia, transmite Profit.ro.

Datele sunt indicate de Reuters, fără să fie clar a cui este această estimare, respectiv a consultanților Exxon sau a agenției de presă, însă dat fiind faptul că aceasta este cuprinsă într-o listă mai largă de active scoase la vânzare de compania americană, pare a fi o estimare mai degrabă a consultanților. Estimarea este surprinzătoare, luând în calcul faptul că Exxon susține că a investit peste 750 milioane de dolari în Neptun Deep (1,5 miliarde de doalri împreună cu partenerul său OMV Petrom). Pe de altă parte, însă, suma de 250 milioane de dolari se apropie de cea de 290 milioane de dolari (1,125 miliarde lei) raportată drept pierdere în perioada 2008-2018 de ExxonMobil Exploration and Production Romania Limited, sucursala din România a firmei din Bahamas care deține participația la Neptun Deep.

Astfel, Exxon Mobil accelerează programul de vânzări, în urma presiunilor investitorilor, și plănuiește înstrăinarea unor active suplimentare în valoare de 10 de miliarde de dolari, suplimentar țintei de 15 miliarde de dolari pe care a stabilit-o în 2021. Planul de vânzări masive a fost adoptat în urma unor presiuni din partea investitorilor gigatului american, iar lista activelor ce urmează a fi vândute vizează cel puțin 11 țări, printre care și România.

Romgaz este interesat să cumpere un pachet minoritar de 15-20% în proiectul Neptun Deep de la Exxon Mobil, luni primind o propunere în acest sens de la consultantul angajat de compania americană pentru a-i reprezenta în negocierea exitului, a declarat, pentru Profit.ro, directorul executiv al Romgaz, Adrian Volintiru.

 

Articolul Exxon a scos la vânzare participația în Marea Neagră apare prima dată în Ziarul Incisiv de Prahova.

Facebook Comments

Exclusiv

„Importanţa” derulării acestei campanii de informare publică pe bani publici

Publicat

pe

De

(#YouGotTheAnswer – SELECTIE DE PE TERMENE.RO)

În primele zile după ce criza COVID-19 a ajuns în România, 60% dintre companii isi desfășurau activitate normală.
După 25 martie, peste 10.000 de companii cu întreaga arie a codurilor CAEN isi schimbasera situația deja vizibil:
🔵 32% dintre companii aveau activitate normală,
🔵 38% și-au redus în mod semnificativ activitatea (în proporție de peste 50%),
🔵 30% și-au suspendat total activitatea,
Așadar, aproape 70% dintre companiile din România au fost impactate în mod semnificativ sau au fost obligate să oprească integral activitatea.
Care sunt industriile în care activează companiile care au considerat că au nevoie de certificatul de stare de urgență?

🟥 Industria comerțului (23% dintre companii)
🟥 Industria ho-re-ca,
🟥 Industria prelucrătoare,
🟥 Industria transporturilor (7% dintre companii)
Aproape 40% dintre companiile care au cerut certificat de stare de urgență sunt companii stabile, cu o vechime de peste 10 ani.
Deci, firmele care solicită CSU nu sunt neapărat cele care sunt în pericol. Din contră, companiile stabile, care preconizează că vor trece peste această criză, fiind interesate să profite de beneficiile acordate de acest certificat. Cel mai probabil ca să poată eșalona anumite plăți la nivel de chirii, de furnizori și așa mai departe.
Ce știm astăzi e că, de la începutul crizei, aproape 1,1 milioane de oameni au fost trimiși în șomaj tehnic sau au contractele de muncă suspendate în România. Cifrele reale sunt mai mari, deoarece se adauga muncitorii „la negru”.
In prezent, acestea au crescut semnificativ (n. n. – luna mai).
În prima zi în care certificatul de stare de urgență a fost disponibil pe site, au fost 3.000 de companii care l-au cerut. Apoi încă 3.200 de companii. În primele 2 zile am avut vârf, după care, de la zi la zi, numărul companiilor care au solicitat CSU a scăzut.
Astăzi sunt peste 25.000 de companii care au aplicat pentru obținerea certificatului.
În niciun caz nu putem trage concluzia că o companie care și-a luat certificatul de stare de urgență e în pericol să intre în insolvență.
Poate fi însă un bun indicator că această firmă e serioasă, e preocupată să-și pună lucrurile în ordine, face un management intern și are toate șansele să rămână pe picioare la finalul crizei.
Sa nu ne luam cu pandemia si sa uitam ABC-ul economic: lichiditățile sunt cele care îți țin firma în viață, iar cash flow-ul e ”diagnosticul” ei financiar. Altfel spus, cash flow-ul este mișcarea fondurilor din afacerea ta.
De obicei, firmele urmăresc fluxul de numerar săptămânal, lunar sau trimestrial. În esență, există două tipuri de fluxuri de numerar:
🔹 Fluxul de numerar pozitiv – apare atunci când numerarul care intră în afacerea ta este mai mare decât numerarul care iese din afacere.
🔹 Fluxul de numerar negativ – apare atunci când sumele de bani de plătit sunt mai mari decât numerarul de primit.
Dacă ne raportăm la cifrele anului 2018, disponibile pentru aproape toți solicitanții IMM Invest (mai puțin cei înființați ulterior), peste două din trei companii (aproximativ 68%) prezintă risc mediu spre foarte scăzut de insolvență.
Mihaela Mureșan, marketing strategist & brand architect at Brand Essence ne recomanda ce să NU facem acum în materie de marketing:
❌ Nu forțați vânzarea pe domeniile perdante și nu irosiți bugete. Când consumul e scăzut pe fond de panică, niciun buget de marketing nu îl poate resuscita.
❌ Nu profitați de moment. Chiar dacă oamenii au acum nevoie de anumite produse, își vor aduce aminte că tu li le-ai vândut la suprapreț. Astfel de pete pe imagine se duc foarte greu sau deloc.
❌ Nu transmiteți panică în momentele de nesiguranță. Cine e echilibrat devine reper, pentru că oamenii au nevoie de repere, fie ele oameni sau branduri.
❌ Dacă vreți să faceți reduceri de preț pentru că nu vindeți sau măriri de preț pentru că vindeți, gândiți-vă de două ori. Modificările de preț afectează percepția de valoare asupra produsului.
Modul în care îți evaluezi produsul pe care îl vinzi ar trebui să fie complet onest, iar prețul trebuie să fie stabilit ținând cont de costurile reale, cu toate componentele sale. Evident că poți negocia marja de profit, dar stabilește clar o limită inferioară sub care să nu cobori. Altfel, efectele pe termen lung vor dăuna afacerii și imaginii pe care încerci să o construiești pentru compania ta și pentru produsele tale.
DOs & DON’Ts în marketing pe timp de criză
Ce să faceți
✔️ Ajutați dacă puteți
✔️ Nu forțați vânzarea, dar păstrați relația și, eventual, reprofilați-vă activitatea
✔️ Gândiți în termeni actuali, dar cu perspectivă
✔️ Reevaluați-vă modelul de business, căutați puncte tari și diferențiatori
✔️ Construiți un brand de încredere
✔️ Construiți pe noile comportamente, cele de acum și cele care cresc
✔️ Faceți ușor haz de necaz (dar fără să deveniți desueți): românul râde când îi este greu
Ce să nu faceți
❌ Nu forțați vânzarea pe domeniile perdante și nu irosiți bugete. Când consumul e scăzut pe fond de panică, niciun buget de marketing nu îl poate resuscita.
❌ Nu profitați de moment. Chiar dacă oamenii au acum nevoie de anumite produse, își vor aduce aminte că tu li le-ai vândut la suprapreț. Astfel de pete pe imagine se duc foarte greu sau deloc.
❌ Nu transmiteți panică în momentele de nesiguranță. Cine e echilibrat devine reper, pentru că oamenii au nevoie de repere, fie ele oameni sau branduri.
❌ Dacă vreți să faceți reduceri de preț pentru că nu vindeți sau măriri de preț pentru că vindeți, gândiți-vă de două ori. Modificările de preț afectează percepția de valoare asupra produsului.
Sa fim optimisti: Plajele si terasele se deschid de la 1 IUNIE !

Facebook Comments
Citeste in continuare

Exclusiv

Incisiv de Prahova, Incisiv de Dâmboviţa si Incisiv de Constanţa sunt gata de lansare, cu periodicitate săptămânală, şi în format print

Publicat

pe

De

(#YouGotTheAnswer – SELECTIE DE PE TERMENE.RO)

În primele zile după ce criza COVID-19 a ajuns în România, 60% dintre companii isi desfășurau activitate normală.
După 25 martie, peste 10.000 de companii cu întreaga arie a codurilor CAEN isi schimbasera situația deja vizibil:
🔵 32% dintre companii aveau activitate normală,
🔵 38% și-au redus în mod semnificativ activitatea (în proporție de peste 50%),
🔵 30% și-au suspendat total activitatea,
Așadar, aproape 70% dintre companiile din România au fost impactate în mod semnificativ sau au fost obligate să oprească integral activitatea.
Care sunt industriile în care activează companiile care au considerat că au nevoie de certificatul de stare de urgență?

🟥 Industria comerțului (23% dintre companii)
🟥 Industria ho-re-ca,
🟥 Industria prelucrătoare,
🟥 Industria transporturilor (7% dintre companii)
Aproape 40% dintre companiile care au cerut certificat de stare de urgență sunt companii stabile, cu o vechime de peste 10 ani.
Deci, firmele care solicită CSU nu sunt neapărat cele care sunt în pericol. Din contră, companiile stabile, care preconizează că vor trece peste această criză, fiind interesate să profite de beneficiile acordate de acest certificat. Cel mai probabil ca să poată eșalona anumite plăți la nivel de chirii, de furnizori și așa mai departe.
Ce știm astăzi e că, de la începutul crizei, aproape 1,1 milioane de oameni au fost trimiși în șomaj tehnic sau au contractele de muncă suspendate în România. Cifrele reale sunt mai mari, deoarece se adauga muncitorii „la negru”.
In prezent, acestea au crescut semnificativ (n. n. – luna mai).
În prima zi în care certificatul de stare de urgență a fost disponibil pe site, au fost 3.000 de companii care l-au cerut. Apoi încă 3.200 de companii. În primele 2 zile am avut vârf, după care, de la zi la zi, numărul companiilor care au solicitat CSU a scăzut.
Astăzi sunt peste 25.000 de companii care au aplicat pentru obținerea certificatului.
În niciun caz nu putem trage concluzia că o companie care și-a luat certificatul de stare de urgență e în pericol să intre în insolvență.
Poate fi însă un bun indicator că această firmă e serioasă, e preocupată să-și pună lucrurile în ordine, face un management intern și are toate șansele să rămână pe picioare la finalul crizei.
Sa nu ne luam cu pandemia si sa uitam ABC-ul economic: lichiditățile sunt cele care îți țin firma în viață, iar cash flow-ul e ”diagnosticul” ei financiar. Altfel spus, cash flow-ul este mișcarea fondurilor din afacerea ta.
De obicei, firmele urmăresc fluxul de numerar săptămânal, lunar sau trimestrial. În esență, există două tipuri de fluxuri de numerar:
🔹 Fluxul de numerar pozitiv – apare atunci când numerarul care intră în afacerea ta este mai mare decât numerarul care iese din afacere.
🔹 Fluxul de numerar negativ – apare atunci când sumele de bani de plătit sunt mai mari decât numerarul de primit.
Dacă ne raportăm la cifrele anului 2018, disponibile pentru aproape toți solicitanții IMM Invest (mai puțin cei înființați ulterior), peste două din trei companii (aproximativ 68%) prezintă risc mediu spre foarte scăzut de insolvență.
Mihaela Mureșan, marketing strategist & brand architect at Brand Essence ne recomanda ce să NU facem acum în materie de marketing:
❌ Nu forțați vânzarea pe domeniile perdante și nu irosiți bugete. Când consumul e scăzut pe fond de panică, niciun buget de marketing nu îl poate resuscita.
❌ Nu profitați de moment. Chiar dacă oamenii au acum nevoie de anumite produse, își vor aduce aminte că tu li le-ai vândut la suprapreț. Astfel de pete pe imagine se duc foarte greu sau deloc.
❌ Nu transmiteți panică în momentele de nesiguranță. Cine e echilibrat devine reper, pentru că oamenii au nevoie de repere, fie ele oameni sau branduri.
❌ Dacă vreți să faceți reduceri de preț pentru că nu vindeți sau măriri de preț pentru că vindeți, gândiți-vă de două ori. Modificările de preț afectează percepția de valoare asupra produsului.
Modul în care îți evaluezi produsul pe care îl vinzi ar trebui să fie complet onest, iar prețul trebuie să fie stabilit ținând cont de costurile reale, cu toate componentele sale. Evident că poți negocia marja de profit, dar stabilește clar o limită inferioară sub care să nu cobori. Altfel, efectele pe termen lung vor dăuna afacerii și imaginii pe care încerci să o construiești pentru compania ta și pentru produsele tale.
DOs & DON’Ts în marketing pe timp de criză
Ce să faceți
✔️ Ajutați dacă puteți
✔️ Nu forțați vânzarea, dar păstrați relația și, eventual, reprofilați-vă activitatea
✔️ Gândiți în termeni actuali, dar cu perspectivă
✔️ Reevaluați-vă modelul de business, căutați puncte tari și diferențiatori
✔️ Construiți un brand de încredere
✔️ Construiți pe noile comportamente, cele de acum și cele care cresc
✔️ Faceți ușor haz de necaz (dar fără să deveniți desueți): românul râde când îi este greu
Ce să nu faceți
❌ Nu forțați vânzarea pe domeniile perdante și nu irosiți bugete. Când consumul e scăzut pe fond de panică, niciun buget de marketing nu îl poate resuscita.
❌ Nu profitați de moment. Chiar dacă oamenii au acum nevoie de anumite produse, își vor aduce aminte că tu li le-ai vândut la suprapreț. Astfel de pete pe imagine se duc foarte greu sau deloc.
❌ Nu transmiteți panică în momentele de nesiguranță. Cine e echilibrat devine reper, pentru că oamenii au nevoie de repere, fie ele oameni sau branduri.
❌ Dacă vreți să faceți reduceri de preț pentru că nu vindeți sau măriri de preț pentru că vindeți, gândiți-vă de două ori. Modificările de preț afectează percepția de valoare asupra produsului.
Sa fim optimisti: Plajele si terasele se deschid de la 1 IUNIE !

Facebook Comments
Citeste in continuare

Exclusiv

EDITORIAL/GANDURI DESPRE SI PENTRU DUPA CRIZA COVID – 19

Publicat

pe

De

Cardul naţional de asigurări de sănătate nu va fi utilizat până la data de 30 septembrie în asistenţa medicală primară şi în cea ambulatorie de specialitate, însă pentru celelalte specialităţi serviciile medicale acordate vor fi validate cu cardul începând cu data de 1 iulie, potrivit unui comunicat al CNAS.

Guvernul a aprobat o hotărâre care prevede condiţiile de acordare a serviciilor medicale, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2. Actul normativ completează HG 140/2018 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2018 – 2019.

„Pentru a limita riscul iminent asupra stării de sănătate a populaţiei, în asistenţa medicală primară şi în asistenţa medicală ambulatorie de specialitate nu va fi utilizat cardul naţional de asigurări de sănătate până la data de 30 septembrie 2020, iar pentru celelalte specialităţi serviciile medicale acordate vor fi validate cu cardul naţional de asigurări de sănătate începând cu data de 1 iulie 2020”, a explicat sursa citată.

Potrivit CNAS, nu este obligatorie transmiterea în platforma informatică a asigurărilor de sănătate (PIAS), în termen de 3 zile lucrătoare de la data acordării, respectiv eliberării, a serviciilor medicale şi îngrijirilor la domiciliu, respectiv a dispozitivelor medicale, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive, înregistrate/eliberate off-line.

Pentru asigurarea calităţii în sistemul de sănătate, Hotărârea de Guvern prevede obligaţia furnizorilor de servicii medicale ca până la data de 15 iunie să facă dovada acreditării /înscrierii în procesul de acreditare, prin transmiterea/depunerea documentelor doveditoare la casele de asigurări de sănătate cu care se află în relaţie contractuală.

Pentru limitarea infectării cu coronavirusul SARS-CoV-2 în rândul populaţiei au fost prevăzute o serie de măsuri în vigoare până la data de 30 septembrie.

Astfel, medicii din spital pot elibera, la externarea asiguratului, prescripţie medicală pentru medicamente cu şi fără contribuţie personală în ambulatoriu, pentru o perioadă de până la 90 de zile, cu excepţia medicamentelor ce fac obiectul contractelor cost-volum/cost-volum-rezultat, pentru care durata de prescriere este de până la 30 de zile.

De asemenea, documentele necesare să fie prezentate de asigurat la casele de asigurări de sănătate pentru obţinerea unor drepturi pot fi transmise prin mijloace electronice de comunicare sau prin depunerea acestora de orice altă persoană, cu excepţia reprezentanţilor legali ai furnizorilor şi a persoanelor care desfăşoară activitate la nivelul acestora.

„Mijloacele electronice de comunicare se pot folosi şi pentru transmiterea de către casele de asigurări de sănătate a documentelor eliberate necesare asiguraţilor. Nu mai este necesară prezentarea biletului de trimitere pentru serviciile medicale acordate în ambulatoriul de specialitate pentru specialităţile clinice, inclusiv pentru specialitatea clinică medicină fizică şi de reabilitare, precum şi pentru îngrijirile paliative în ambulatoriu”, a adăugat CNAS.

Potrivit sursei citate, medicii de familie pot prescrie medicamente din Lista de medicamente aprobată prin Hotărârea Guvernului 720/2008, pentru care există restricţii de prescriere, astfel încât asiguraţii să poată beneficia la timp de medicaţia necesară.

Astfel, medicii de familie pot iniţia tratamentul specific şi în absenţa unei scrisori medicale emise de medicul din ambulatoriul de specialitate/spital pentru medicamentele notate cu * din Lista de medicamente compensate şi gratuite.

De asemenea, medicul de familie poate emite prescripţie medicală, în continuare, pentru pacienţii cu boli cronice cu schemă terapeutică stabilă, în baza documentelor medicale care au fost emise pacientului (scrisoare medicală şi/sau confirmarea înregistrării formularului specific de prescriere) şi pentru medicamentele care până la data instituirii stării de urgenţă erau prescrise de către medicii specialişti. Fac excepţie medicamentele/materialele sanitare utilizate în cadrul programelor naţionale de sănătate curative, care se eliberează exclusiv prin farmaciile cu circuit închis ale unităţilor sanitare cu paturi.

„Serviciile medicale prevăzute în pachetul de bază, acordate în asistenţa medicală primară şi în ambulatoriul de specialitate pentru specialităţile clinice, precum şi serviciile conexe furnizate de psiholog şi logoped pot fi efectuate şi de la distanţă, prin orice mijloace de comunicare, cu încadrarea în numărul maxim de 8 consultaţii/oră”, se mai arată în comunicat.

Facebook Comments
Citeste in continuare

Parteneri

Știri din Timiș

ExclusivO zi inainte

„Importanţa” derulării acestei campanii de informare publică pe bani publici

(#YouGotTheAnswer – SELECTIE DE PE TERMENE.RO) În primele zile după ce criza COVID-19 a ajuns în România, 60% dintre companii...

AfaceriO zi inainte

Care sunt avantajele ȋnchirierii unor autocare pentru excursiile școlare?

Excursiile școlare trebuie sӑ se realizeze ȋn deplinӑ siguranțӑ și dupӑ un program bine stabilit. Supraveghetorii trebuie sӑ aibӑ posibilitatea...

Exclusiv2 zile inainte

Incisiv de Prahova, Incisiv de Dâmboviţa si Incisiv de Constanţa sunt gata de lansare, cu periodicitate săptămânală, şi în format print

(#YouGotTheAnswer – SELECTIE DE PE TERMENE.RO) În primele zile după ce criza COVID-19 a ajuns în România, 60% dintre companii...

Exclusiv4 zile inainte

EDITORIAL/GANDURI DESPRE SI PENTRU DUPA CRIZA COVID – 19

Cardul naţional de asigurări de sănătate nu va fi utilizat până la data de 30 septembrie în asistenţa medicală primară...

Exclusiv5 zile inainte

Pentru casele cu etaj sau mansarda recomandam scarile interioare din lemn

Casele cu etaj sau cele cu mansarda atrag intotdeauna privirile.Daca ai in proiect o astfel de casa sau daca ai...

infiintari firme Timisoara infiintari firme Timisoara
Afaceri5 zile inainte

Servicii complete de înființări firme și PFA

Daca te-ai hotarat sa faci o schimbare in viata si sa incepi sa lucrezi pe cont propriu, primul pas pentru...

Social5 zile inainte

Gherzan Cătălin vine cu recomandări pentru a respira un aer mai curat!

Acum ceva timp, un bun prieten de-al meu, ce este şi consilier la Primăria Piteşti, doctorul Edi Morlova, a cerut...

Exclusiv5 zile inainte

Povestea continuă/Fostul procuror Mircea Negulescu de la DNA Ploieşti in poarta, pe inserat, la un denuntator DNA

Ce ti-e si cu Portocala asta. Nu se cuminteste si pace. Jurnalistii de la Cancan au dezvaluit cum fostul procuror,...

Exclusiv5 zile inainte

Partidul Ecologist îl somează pe Costel Alexe pentru a interveni în gestionarea colectării deșeurilor spitalicești

Colectarea şi gestionarea deşeurilor spitaliceşti, scăpate de sub control. Alexe somat să intervină! 🌲Partidul Ecologist Român solicită ministrului Mediului, Costel...

Afaceri5 zile inainte

Transcarsrl.ro – Servicii inchirieri autobuze și microbuze

Firma de închirieri transcarsrl.ro are o flotă de microbuze și autocare de închiriat, datorită cărora chiar și cei mai pretențioși...

Exclusiv5 zile inainte

Solutii rapide si de calitate pentru orice problema la cutia de viteze automata

Desi nici unul dintre soferi nu isi doreste sa fie nevoit sa ajunga cu masina intr-un service auto, in calitate...

Exclusiv6 zile inainte

INTERVIU SORIN GHISOI – FEBRUARIE 2020

Prima masina electrica de curse din Romania se pregateste pentru un nou an de performanta alaturi de echipa Kaufland e-Rally...

Exclusiv6 zile inainte

Vergil Chitac la „Jocuri de Putere”: „Daca eram in Evul Mediu, acum eram ars pe rug!”

Amiralul Vergil Chitac, candidatul PNL la Primaria Constanta, a fost prezent marti seara in studiourile Realitatea TV, la emisiunea „Jocuri...

ExclusivO săptămână inainte

Ziarul Incisiv de Prahova a lansat o aplicatie de mobil care ofera utilizatorilor posibilitatea sa gaseasca toate stirile importante intr-un singur loc

Daca se intreaba cineva ce tot are presa cu fostul judecator Corneliu-Bogdan Ion-Tudoran, de publica pe banda rulanta dezvaluiri despre...

ExclusivO săptămână inainte

Partidul Ecologist Român solicită Guvernului Orban anularea de urgenţă a aprobării permiselor de muncă pentru lucrătorii din statele terţe

În plină recesiune pandemică şi economică, ministrul Muncii, Violeta Alexandru îşi dedică timpul reangajării unui grup de muncitori din Sri...

ExclusivO săptămână inainte

Portocala vrea sa scape de inchisoare cu certificat medical

Ce ti-e si cu Portocala asta. Nu se cuminteste si pace. Jurnalistii de la Cancan au dezvaluit cum fostul procuror,...

Știrile Săptămânii